Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/itnvision.dk/public_html/wp-content/themes/divi/functions.php on line 5763
+45 70 25 76 00 info@itnvision.dk
Slide 1

Systemændringer

Find support til systemændringer af vores system eller se vores præsentationsvideoer.

Hjælp og vejledning til vores systemændringer

 

På denne side kan du finde hjælpevideoer til vores systemændringer.

Nedenfor findes en oversigt med de tilgængelige hjælpevideoer som er vores support til systemændringer.

Ved yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os eller ringe på telefon +45 70 25 76 00.



Opdatering for kontantsalg i WooCommerce

Video med opdatering for kontantsalg i WooCommerce

Se videoen for vores opdatering af kontantsalg fra WooCommerce:

Vi har tilføjet en ny feature af kontantsalg fra WooCommerce.

Den nye feature gør, at du nu har to scenarier for at styre kunden uden login i WooCommerce.

Scenarie 1: Du kan nu angive et kundenummer der skal bruges til hver kunde, som ikke er autoriseret i WooCommerce. Denne ændring gør det muligt at undgå ukontrolleret vækst i antallet af kunder.

Scenarie 2: Hvis et sådant kundenummer ikke er angivet, så vil der oprettes en ny kunde hver gang en ny ordre synkroniseres.

Der er kommet et nyt felt under WooCommerce defaults, hvor du kan angive dette kundenummer. Se det nye felt nedenfor som er markeret.

ændring af system


GLS Quicklabel

Video med visning af GLS Quicklabel

Se videoen med vores nye systemændring: GLS Quicklabel.

Vi har tilføjet en ny feature til vores GLS-integration, som nu kan lave GLS Quicklabels.

Den nye feature gør, at du nu hurtigere kan lave et GLS dokument.

For at komme i gang med printe GLS Quicklabels skal du have en GLS-integration fra itnIvision. Herefter får du tilsendt et printerprogram, som udskriver labels.

Derefter logger du ind i itnIvision system, hvor du udfylder data til din GLS pakkelabel.
På billedet nedenfor vises de nye felter som er blevet tilføjet ved featuren Quicklabel.

label

Herefter går du under plukadministrationen, hvor du finder den ordre der skal afsendes med GLS. Tryk på GLS-logoet som er markeret på billedet, som derefter sender dit label direkte til print.

GLS funktion

 


Visning af vejledende udsalgspris på en ordre

Video med visning af vejledende udsalgspris på en ordre

Se videoen med vores nye systemændring: Vejledende udsalgspris på en ordre

Vi har tilføjet en ny feature i vores system, som nu kan vise vejledende udsalgspris på en ordre.

I vores system er der mulighed for, at krydse følgende boks af under ‘Salg’ i Indstillinger. Boksen skal krydses af, hvis man ønsker visning af vejledende udsalgspris på en ordre. 

Indstillinger i systemændringer

 

 

 


Ny ordre efter følgeseddel

Video med visning af ny ordre efter følgeseddel

Se videoen med vores nye systemændring: Ny ordre efter følgeseddel

Vi har tilføjet en ny feature i vores system, som nu lave en nye ordre efter en følgeseddel. 

I vores system er der mulighed for, at krydse følgende boks af under ‘Mine indstillinger’. Boksen skal krydses af, hvis man ønsker at oprette en ny ordre efter følgeseddel. På den måde undgår du en del færre klik, når du skal oprette flere ordrer.

mine indstillinger

 

 

 


Ny scanningsfunktion i itnIsales2go

Video med visning af ny scanningsfunktion i itnIsales2go

Se videoen med vores nye systemændring: Ny scanningsfunktion i itnIsales2go

Vi har tilføjet en ny feature i itnIsales2go appen. Her har vi tilføjet en ny feature, hvor kameraet på din tablet nu kan bruges som en scanningsfunktion, som gør at den kan finde det ønskede produkt ud fra stregkoden. Det betyder at du kan scanne dine produkter med dit kamera.

For at komme i gang med den nye scanningsfunktion i itnIsales2go skal du først have itnIsales2go appen på din tablet. Herefter bliver dit lager synkroniseret sammen med tabletten.

Dernæst kommer du ind på itnIsales2go startside, hvorefter du trykker på scanningsikonet som er markeret på billedet

kategorier i sales2go

Nu gør den nye feature sig gældende, ved at du holder kameraet op foran dit produkts stegkode, som bliver scannet af kameraet. Ligesom på billedet neden for viser.

stegkode i sales2go

Efter at kameraet har scannet produktets stregkode bliver produktet vist.

overblik over vare i sales2go


Eksporter og importer prislister

Video med visning af hvordan man eksporter og importer prislister

Se videoen med vores nye systemændring: Eksporter og importer prislister

Vi har tilføjet en ny funktion der er kan eksporter og importer prislister.

For at komme i gang med den nye funktion, skal du gøre følgende:
Gå under Salg og vælg prislister:

prislister

Du skal tage en prisliste og eksportere den på Excel ikonet. 

prisgruppe

Når du har eksporteret en prisliste kan du rette prisen i den sidste kolonne (kolonne D). ​​​​​Derefter kan du importere Excel arket igen og priserne bliver opdateret.

excel ark i prisgruppe

Vær opmærksom på du kun kan rette eksisterende produkter med en særpris. Man kan ikke oprette nye eller slette varer via arket.


Anbefalet salgsmængde

Video med visning af, hvordan man skriver en anbefalet salgsmængde ind i systemet

Se videoen med vores nye systemændring: Anbefalet salgsmængde

Vi har tilføjet en ny funktion der er kan angive en anbefalet salgsmængde på en vare. Det vil sige, at du kan tilføje en salgsmængde på f.eks. 6. Dette er for at sørge for, at dine kunder kun kan købe et bestemt antal af en vare. Dermed kan du nemmere kontrollere produktstørrelsen på varen. Funktionen kan integreres med en webshop, hvor salgsmængden på en vare bliver vist. 

For at komme i gang med den nye funktion, skal du gøre følgende:
Gå under Opsætning og vælg varestamdata:

overblik over varer

For at indtaste en anbefalet salgsmængde på en vare, så skal du klikke på ikonet som er markeret på billedet.

anbefalet salgsmængde

Når du har gjort det, så vil der blive vist en oversigt over generelt info omkring din vare. Her vil der nu være en boks som hedder ‘Anbefalet salgsmængde´, som vi har markeret på billledet. Her skriver du, hvilken salgsmængde din vare skal have.

Du kan efterfølgende gå ind under Salg og vælge ordrer.
Her kan du prøve og lave en ordre på den vare, som du har givet en anbefalet salgsmængde. 
Når du har gjort det, så vil du efterfølgende kunne se, at feltet der hedder ‘antal’ er udfyldt med den salgsmængde der blev angivet på varen.

ordrelinje


Dækningsbidragsrapport

Video med visning af Dækningsbidragsrapport

Se videoen med vores nye funktion: Dækningsbidragsrapport

Der er en ny funktion i vores system, hvor du nu har en dækningsbidragsrapport tilgængelig. Dækningsbidragsrapporten har til formål, at vise hvor meget du har tjent i en periode.

For at komme i gang med den nye funktion, skal du gøre følgende:
Gå under BI i vores system, og vælg under WMS punktet Dækningsbidragsrapport.
På billedet har vi markeret, hvordan du finder rapporten.

Den nye Dækningsbidragsrapport

På nedstående billede ses Dækningsbidragsrapporten, som viser et samlet overblik over ens fakturaer eller på en fakturalinje. Her er der mulighed for at se ens samlet Nettobeløb, Vareforburg og Avance. 

Overblik over fakturaer

Har man lyst til at danne en Dækningsbidragsrapport og en bestemt periode er det også muligt. Her indtaster man blot den ønskede periode. På billedet ses en bestemt periode. 

Dækningsbidragsrapport i en periode


Kontering af fragt

Video med visning af Kontering af fragt

Se videoen med vores nye funktion: Kontering af fragt.
Her finder du vores guide til den nye funktion: Kontering af fragt

Der er en ny funktion i vores system, som kan kontere fragt og varekøb på hver sin konto, og lave en samlet postering på skyldig kreditor. Dette gør det nemmere for dig, da hele fakturaen (fragt og varekøb) kan posteres til skyldige kreditorer på det pågældende fakturanummer.

​​​​​​​Skal du betale en vareleverandørfaktura i e-conomic eller i itn-systemet fremover, så kan du nu betale din vareleverandørfaktura på en gang i en kassekladde linje, hvor alle dine omkostninger fremgår (varekøb, fragt og leverandører). 

 


Registrering af moms på varekøb udenfor Danmark

Video med visning af registrering af moms for varekøb udenfor Danmark

Se videoen med vores nye funktion: Registrering af moms for varekøb udenfor Danmark
Her finder du vores guide til den nye funktion: Moms på varekøb for lande inden for EU – Guide

Vidste du, at vi tilbyder denne funktion i vores system? Funktionen ‘Registrering af moms på varekøb udenfor Danmark’ er til dem der køber varer eller ydelser fra et EU-land. I itn-systemet bliver erhvervelsesmomsen ikke pålagt på faktura, men på en anden konti. Derimod skal beløbet medtages i momsregnskabet – og skal oplyses til SKAT.

Moms på varekøb for lande inden for EU:

Start med at på ind i itn-systemet, og opret en modtagelse i WMS-modulet. Dan herefter modtagelsen til en vareleverandørfaktura.
Vareleverandørfaktura

Ændre momskode, ved at trykke på blyant-ikonet ud fra fakturanr. Vælg herefter momskode, således erhvervelsesmomsen ikke bliver pålagt på fakturaen.
Betingelser

Erhvervelsesmomsen bliver ikke pålagt på fakturaen, som kan ses i feltet hvor de samlede omkostninger vises.

faktura

Tryk nu på knappen ‘Bogfør vareleverandørfaktura’.

Det er også muligt at vælge en momskode specifik til en leverandør. Ønsker du dette, så skal du gå under opsætning-modulet i itn-systemet og trykke på ’Leverandør’.

Vælg hvilken leverandør du ønsker en specifik momskode til, og tryk på blyant-ikonet. Nu ser du et overblik over information på den ønskede Leverandør. For at ændre momskoden skal du trykke på feltet momskode.

betaling

Du får nu vist en oversigt over de momskoder du kan vælge.
moms

 


Fremtidig betaling i Leverandørservice

Video med visning af fremtidig betaling i Leverandørservice

Se videoen med vores nye funktion: Fremtidig betaling i Leverandørservice

Der er en ny funktion i Leverandørservice, hvor du nu kan angive en fremtidig betaling udover de tre måneder. Den fremtidige betaling sendes først, når dato er mindre end tre måneder.

Det er også muligt at angive en fremtidig betaling udover de tre måneder, når du skal hæve penge i rater.

Fremtidig betaling:

For at komme i gang med den nye funktion, skal du gøre følgende:
Gå under Leverandørservice-modulet og vælg ‘Transaktioner’.
Oversigt over transaktioner

Tryk nu på ikonet med et +. Her kan du hæve penge. 

Nu vises der et overblik over en kalender, hvor du skal indtaste de oplysninger, som du skal bruge, for at der kan blive hævet penge hos en specifik kunde.

Vælg herefter den dag der skal hæves penge på. Den fremtidige betaling sendes først når, dato er mindre en tre måneder.

 Betalingsdato 1

 

 


Standard tekst til e-mails

Video med visning af standard tekst til e-mails

Video med visning af, hvordan du indsætter en standard tekst til e-mails.

Der er en ny funktion i vores system, hvor du kan udfylde en standard tekst til e-mails. Dette kan være standard tekst til et tilbud, en ordre, en faktura eller en bestilling.

Når du har udfyldt den tekst, som du ønsker der skal stå i dine e-mails, så vil teksten automatisk blive indsat på den mail du skal sende afsted næste gang. Denne nye funktion vil derfor spare dig for ekstra tastearbejde.

Sådan gør du itn-systemet:

Start med at gå ind i itn-systemet, og gå i gå ind under ‘Mine indstillinger’.
Nu vil der komme et overblik over indstillinger for Salg og Bestilling.
Mine indstillinger

Du vil under indstillinger for Salg se, at der er kommet nogle felter, hvori du kan angive den standard tekst som du ønsker at bruge.

 Salg - indstillinger

Under indstillinger for Bestilling vil det også være muligt at angive en standard tekst, som vil blive udfyldt når du skal sende en mail med en bestilling.

 

Bestilling - indstillinger

 

Når du har angivet den tekst, som skal bruges til dine standard e-mails, så skal du bagefter huske at trykke på den blå knap ‘Gem’.

 

Kontakt itn|vision

    Dit navn (skal udfyldes)

    Virksomhedsnavn

    Evt. mobilnummer

    E-mail (skal udfyldes)

    Emne

    Din besked

    Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles
    Privatlivspolitik og
    Servicevilkår er gældende.

    Kontakt os